2012. május 7., hétfő

Zsilipeca

05.07.
Alacsony víz fogadott mindkét nap, mikor kiértünk a csatornára. A Tisza néhány napja áradt, most viszont apad, és hogy miért engedik ennyire a csatornát nem tudom. Mindenesetre a várt betli elmaradt és sikerült legyezve halat fogni. Nem úgy az eddigi próbálkozásaim során, mikor a pergetés többször verte a módszert, nem sok kedvet adva a folytatáshoz.

Ráadásul a zsinórom, amit nem fogok most ócsárolni, pedig megtehetném, folyamatosan letapadt a bottestre, lehetetlenné téve a távoli és pontos dobásokat. A domik már hetek óta állnak a zsilip alatt, sokszor ki-ki úszkálva onnan röpke pillanatokra, azonban eddig inkább megijedtek a beeső CSALItól, viszont ha egyebet hajigáltunk nekik azt rögtön szedték. Rafináltak a kis dögök. Most sikerült néhányat megfogni közülük, azonban az igazán nagyok még húzzák az agyunkat.

Rengeteg cuppogás, rablás borzolta megint csak az idegeinket, köztük kisebb balinok is randalíroztak. Hetedikén még átnéztünk a János tóra, ahol igen változó időjárásban mondhattunk betlit hatalmas rablásokkal körítve. Süllők, balinok hajtották a kishalat, de a mi csalijainkra egyáltalában nem voltak kíváncsiak. Aztán kilencedikén ugyan csak a zsilip után átnéztünk a torkolathoz.

Egy kis szóváltásba keveredtünk Bélával, a környék bikájával, aki próbálta is tudtunkra adni pozícióját az őt körülvevő hölgykoszorúban. Kicsit elméláztunk, hogyan is mászunk be az elkerített területre, azonban Bélához nem volt merszünk bekérezkedni, hogy egy kis kerülővel célt érjünk. Végül is csak sikerült, a bikával különösebb atrocitás és személyes fizikai kontaktus nélkül a vízhez érni, azonban a Tisza még zavaros arcát mutatta, a Lónyai pedig nem akart halat adni tovább, egy áldott szedést vagy moccanást sem láttam. Iván barátom még akasztott egy kölyök balint a sokadik órában és a nagyon sokadik dobás után, majd visszaslisszolt a vízbe. Így aztán ennyiben maradtunk a halakkal.

05.09.

próba videó

Béla

F.

1. Olyan belassult béke árad a képeidből. Nem csak ezekből. Tetszenek (és irigykedem).

2. nem vagyok egy kapkodós ember :) köszi!

3. Lehet, hogy pont ez a titkod. Én például még peca közben is kapkodok. Ezért nem sikerül semmi úgy, ahogy kéne.

4. a peca más tészta. én mostanáig kapkodtam, és még kicsit kapkodok most is. nehéz megállni, hogy a kiszemelt halakra ne dobjak rá rögtön. de már nem idegeskedem, ha valami balul sül el. :)