2012. augusztus 22., szerda

Tiszalöki paducok

Megérkezésünkkor rengeteg kisebb paduc hasogatta a kövekről a kaját, túrta a kavicsot a partoldalban. Látszólag nem zavartatták magukat jöttünkkor, megrezzentek ugyan mikor lejjebb ereszkedtem a kövezésen, de láthatóan a lábam alatt villogtak továbbra is. 
Volt köztük egész rendes példány is megriasztottam napozás közben(?) szépet kavart előttem. Sok leakadásom volt, belassult zsinór, késő bevágás... Gyakorolni kell még!

Az első halacskát a kicsit visszatartott, fellibbenő légy hozta

10es horogra kötött légynél sajnos nem volt kisebb nálam, pedig úgy több kapásom lett volna. Nagyon óvatosak voltak

Tudom, nem szép a szárazon látni a halat, de annyira örültem neki, hogy megfeledkeztem róla. Gyors fotó és ment vissza sértetlenül, mint egy kis torpedó


A zöldes témát ették inkább


Tső!


Alternatívák. Szerintem a féreg utánzatok is kapósak lehetnek

Néhány a témára vonatkozó oldal:

http://flyfishing-nation.blogspot.hu/2008/07/rodcrackers-at-sieg-river-sneep-ptii.html
http://flyfishing-nation.blogspot.hu/2008/07/rodcrackers-at-sieg-river-sneep-ultra.html
http://www.flyforums.co.uk/fly-tying-forum/52104-nymphs-nase-sneep.html
http://suckmyflyblog.com/2011/04/13/spring-sneep-fly-fishing/

Sok okosságot sehol nem találtam a paduc horgászatára vonatkozóan. Én még eddig csak véletlenül futottam bele őkelmébe, most először horgásztam rá tudatosan. Általánosságban talán elmondható, hogy akár a lábunk alá is képes beállni és táplálkozni, van, mikor érdekli a csali, van, mikor magasról tesz rá.
Ebből kiindulva az egyik ilyenkor eredményes módszer a cseh nimfás technika lehet, akár rövid, akár hosszú zsinórral. Mindenképpen a fenéken felkínált csali a nyerő, de ezzel szerintem nem mondok újat.

Csalik tekintetében tehát nimfák sora kínálja magát, szerintem -és ahogy utánajárásomból kiderült- nincs örök érvényű tuti csali. Mivel erős sodrásban kereshetjük nagyobb eredménnyel a halat, súlyozott, nekem eredményes tungsten fejes nimfa jön be. Aztán meg kinek mi válik be vagy mi szimpatikus..
Minden esetre érdekes, kihívást jelentő hal számomra a paduc. És szép! :)

F.

9 megjegyzés:

  1. Valóban szép halak, egyre jobban tetszenek nekem is és egyre jobban érdekelnek. Nem egyszerű becserkészni őket, még ha az ember lába előtt mozognak is. Kicsit a pénzes pérhez tudnám hasonlítani. Finnyás jószágok de egyáltalán nem félősek. És nagyon kitartóan védekeznek a horgon! Talán egyszer nagyobbakkal is összeakadok majd. :)

    VálaszTörlés
  2. Sosem fogtam még. Dráván pecáztál már? Kajakból? :-)

    VálaszTörlés
  3. Ha nem is kajakból, de horgásztál már a Dráván?

    VálaszTörlés
  4. sosenem. Harkányban voltunk tavaly, leszaladtunk megnézni a folyót, elégszéles arrafelé, de sok balint és domit láttam a határátkelő felé vezető híd lábainál. nagyon szép folyó lehet!

    VálaszTörlés
  5. És horgásznál kajakból a Dráván?

    VálaszTörlés
  6. Ez felmérés volt, amolyan közvélemény kutatás. Bocs. :-)

    VálaszTörlés
  7. semmi gond, várom a kutatás végeredményét! :)

    VálaszTörlés