2012. augusztus 22., szerda

Tiszalöki paducok

Megérkezésünkkor rengeteg kisebb paduc hasogatta a kövekről a kaját, túrta a kavicsot a partoldalban. Látszólag nem zavartatták magukat jöttünkkor, megrezzentek ugyan mikor lejjebb ereszkedtem a kövezésen, de láthatóan a lábam alatt villogtak továbbra is. 
Volt köztük egész rendes példány is megriasztottam napozás közben(?) szépet kavart előttem. Sok leakadásom volt, belassult zsinór, késő bevágás... Gyakorolni kell még!

Az első halacskát a kicsit visszatartott, fellibbenő légy hozta

10es horogra kötött légynél sajnos nem volt kisebb nálam, pedig úgy több kapásom lett volna. Nagyon óvatosak voltak

Tudom, nem szép a szárazon látni a halat, de annyira örültem neki, hogy megfeledkeztem róla. Gyors fotó és ment vissza sértetlenül, mint egy kis torpedó


A zöldes témát ették inkább


Tső!


Alternatívák. Szerintem a féreg utánzatok is kapósak lehetnek

Néhány a témára vonatkozó oldal:

http://flyfishing-nation.blogspot.hu/2008/07/rodcrackers-at-sieg-river-sneep-ptii.html
http://flyfishing-nation.blogspot.hu/2008/07/rodcrackers-at-sieg-river-sneep-ultra.html
http://www.flyforums.co.uk/fly-tying-forum/52104-nymphs-nase-sneep.html
http://suckmyflyblog.com/2011/04/13/spring-sneep-fly-fishing/

Sok okosságot sehol nem találtam a paduc horgászatára vonatkozóan. Én még eddig csak véletlenül futottam bele őkelmébe, most először horgásztam rá tudatosan. Általánosságban talán elmondható, hogy akár a lábunk alá is képes beállni és táplálkozni, van, mikor érdekli a csali, van, mikor magasról tesz rá.
Ebből kiindulva az egyik ilyenkor eredményes módszer a cseh nimfás technika lehet, akár rövid, akár hosszú zsinórral. Mindenképpen a fenéken felkínált csali a nyerő, de ezzel szerintem nem mondok újat.

Csalik tekintetében tehát nimfák sora kínálja magát, szerintem -és ahogy utánajárásomból kiderült- nincs örök érvényű tuti csali. Mivel erős sodrásban kereshetjük nagyobb eredménnyel a halat, súlyozott, nekem eredményes tungsten fejes nimfa jön be. Aztán meg kinek mi válik be vagy mi szimpatikus..
Minden esetre érdekes, kihívást jelentő hal számomra a paduc. És szép! :)

F.

9 megjegyzés:

  1. Gyönyörű halak! Jó peca lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Valóban szép halak, egyre jobban tetszenek nekem is és egyre jobban érdekelnek. Nem egyszerű becserkészni őket, még ha az ember lába előtt mozognak is. Kicsit a pénzes pérhez tudnám hasonlítani. Finnyás jószágok de egyáltalán nem félősek. És nagyon kitartóan védekeznek a horgon! Talán egyszer nagyobbakkal is összeakadok majd. :)

    VálaszTörlés
  3. Sosem fogtam még. Dráván pecáztál már? Kajakból? :-)

    VálaszTörlés
  4. Ha nem is kajakból, de horgásztál már a Dráván?

    VálaszTörlés
  5. sosenem. Harkányban voltunk tavaly, leszaladtunk megnézni a folyót, elégszéles arrafelé, de sok balint és domit láttam a határátkelő felé vezető híd lábainál. nagyon szép folyó lehet!

    VálaszTörlés
  6. És horgásznál kajakból a Dráván?

    VálaszTörlés
  7. Ez felmérés volt, amolyan közvélemény kutatás. Bocs. :-)

    VálaszTörlés
  8. semmi gond, várom a kutatás végeredményét! :)

    VálaszTörlés