2014. április 17., csütörtök

Hidegfront és a Hernád

Hétfő, kilenc óra, találka Csaszival, kávé, infocsere, kölcsön bakancs, és indulás a vízre. Odafelé úton imádkozok, hogy kisüssön a nap, mivel a 13-14fok, szürke égbolt és szél nem a legideálisabb egy remélt napsütéses tavaszi pecához. Mire odaértem.. ugyan ezek a kondíciók fogadtak. Sebaj, leszarom, kipróbálhatom az uj gázlót. Nem is csalódtam benne, 2réteg alatta és meg sem éreztem, hogy hideg a víz. Az első halig talán vizes sem lett nagyon a kezem és az nem reggel történt.



Kedvenc helyeim felé vettük az irányt, bár Csaszi biztosított róla, hogy az a szakasz jelenleg szinte üres, nem akartam hinni neki. Igaza lett, és a régi jólbevállt bokrok és gödrök vagy tök üresek voltak, vagy tényleg a front vitte el a kedvüket az evéstől.


Tovább álltunk hát és a híd alatti szakaszt céloztuk meg, lassabb, átlag mélyebb vízben gázoltunk várva, hogy feljöjjön valami a légyért. A nedves kivolt csukva, sajnos a víz kissé zavaros volt, a kis csillivilli streamerek is csődöt mondtak, nimfázni meg sem próbáltam. 100-150m-es szaksz totál kuka, szedést is csak ritkán pici balinoktól lehetett látni. Néha kikandikált a nap, erősen küzdve az összeállt felhőkkel, ilyenkor meglehetett pillantani kisebb nagyobb árnyékokat a víz tetején, de az eléjük ejtett bogárra rá sem hederítettek. Véletlenül ráakasztotta magát a horogra egy 20as körüli domi, ezt jelnek vettem és toltam tovább. 


A taktika a következő volt: megvártam amig 1-2percre kisüt a nap és rögtön dobok a csendesebb, hamarabb melegedő törésekre, visszaforgókra, próbálgatva a drifttel való vonszolást, húzza csak a sodrás ami kinem terül alapon aztán meglátjuk, akad e balin a környéken. Bejött a dolog, a második ilyen kacérkodásra domis kapással cuppantva a bogarat megakadt egy 35 körüli balinka, szép egészséges. Ezen a szakaszon még sosem fogtam. 

Aztán egyre másra beindultak a kisebb domolykók is, mivel szépen tartósabb időkre kisütött a nap és érezhetően melegebb is lett. Lassan a kabát és a pulcsi is lekerült aztán elindultam a híd feletti kb 50mes szakaszra, ahol több volt az akadó, régi hídmaradvány fogta fel ott a sodródó növényeket. Néhol kisebb félszigetek adtak teret a hamar felmelegedő vízben hancúrozó kishalaknak és így az őket abajgató nagyobbacska rablóknak is. 




Erre vártam végre nagyobb reménnyel üthetem a vizet. Egy nagyobb farönkre felállva a dudva közül több közeli rablást és szedést figyeltem meg, így nagyon óvatosan próbáltam jobb dobóhelyzetbe jutni, figyelmen kívül hagyva a mögöttem csordaként vonuló fiatalokat, akik még némi flakonnal is igyekeztek megörvendeztetni, nagyokat kacagva ijedtségemen. 







Egy normálisabb érdeklődő pedig végig követhette két jobb halam kapását és szákba terelését is, amit tapssal jutalmazott, remélem elindult benne valami... :P 

Végülis oda vissza jártam az ötvenes szakszt fogtam kb hat halat, de mindez elég volt ahhoz, hogy egy jóideig csak melózzak tovább :D




Földi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése