2010. március 25., csütörtök

Csaszival a Hernádnál

Csütörtöki nap, gyönyörű verőfényes idő.
Ennek ellenére a hírek nem túl jók, Szlovákiában úgy döntöttek, hogy kapjanak a hülye magyarok egy kis kakaós vizet, így legalább 30 centivel magasabb víz fogadott minket. Erről még a zsilipnél dolgozók sem tudtak, mint kiderült. De azért 10-15 centi átlátszóság mutatkozott, ami nekünk elég volt és szerelkeztünk is.

Mi után elintéződtek a nem horgászattal kapcsolatos dolgok, rögtön össze pakoltunk és elindultunk úttalan utakon, de egy remek állásra, egy bányató közelében. A víz jól láthatóan megemelkedett, Csaszi véleménye szerint legalább 30 centi lehetett rajta, amit a zsilipnáél én is nyugtáztam, de azt reméltük, hogy lejjeb a folyón, már ha nem is alacsonyabb de tisztább víz fogad.
Tulajdonképpen néhány centit tisztult is a víz, de halat, nem sikerült horogra csalni. Viszont láthatólag mozgolódtak itt-ott, csak sajnos a tartózkodási helyüket meghorgászni a magas víz miatt elég ésszerűtlen próbálkozásnak bizonyult volna, és a víz is hamar tova sodorta a legyet és a wobblereket egyaránt.
Tovább haladva újabb és újabb nagyszerű tartások mellett mentünk el, amire természetesen rá is próbáltunk, de nem voltak éhesek azok a bizonyos halak. Viszont gyönyörű vizeket fedezhettem fel Csaszi segítségével, minek betudhatója a még nagyobb tiszteletem a víz iránt. Ja meg az is, hogy a kölcsön kapott legyes cuccal, a látott kis domikat űzve, olyan helyre sikerült beállnom, ahonnan csak kínszenvedés árán sikerült vissza küzdenem magam a szárazra :) Egy kis sziget végénél, az elválasztott folyó újra egyesült, s nagyobb lendületet kapva jómagamat is magával vitt volna, de ennyire azért nem ismerjük egymást, így úgy döntöttem, hogy nem vizezem össze magam, tekintve, hogy műtét előtt állok :D
Az ár levonulása után már nagyszerűen horgászható lesz ez a gyönyörű, kanyargós és változatos víz. A polit is eszik már, de érdemesebb darázs imitációkkal kergetni őket. Ajánlott a vékonyabb 16os, 14es zsinórok használata!

Rengetek, nekem új helyet fedeztünk fel, és még jobban megszerettem ezt a vizet, amit nyáron, kisebb víznél újra és újra meg fogunk látogatni! Néhány kép illusztrációként, de a teljesség igénye nélkül:
ui.: Kösz Csaszi!

Csaszi vízhőfokot mért: hideg.

Gyönyörű padmajoknál jártunk

Ez most nem jött be

Megtört lélek

Az egyetlen, nagy nehézségek árán elejtett kis fejes:)

Alkonyodott lassan

Földi

1. pici nyár:

2. Hal-i!
    Kata, nem a hal mérete a lényeg, hanem a feeling, a szabadság, a nyugalom, a szép, tiszta, érintetlen táj, no meg a peca...! :)

"Szabadság, Szerelem, Mindhalálig Peca..."!

3. Akkor ezt megbeszéltük :D
    Zsír a szám ;)
    Sajnos holnap rokon látogatás van porondon, szóval nem tudok menni pecálni.. De egy-két hét múlva jó lenne már kint lenni a vizparton!

4. Hal-i!
    Kár, de akkor majd horgászom helyetted is! :D:D;)